Längtan efter värme

Indien 057

Alltså. Det här är något jag längtar efter nu. Sol och värme och ledighet. Jag skulle ge mycket för en vecka eller två i ett varmt land med en strand och en solstol. Njuta av långtbortigheten och bara ha det bra. Bilden är tagen på en strand i Goa (Indien) när mamma och jag var där första gången 2006. Vi trivdes så pass bra att vi åkte tillbaka 2008! Goa var verkligen annorlunda mot alla andra turistorter jag har besökt. Detta myller av människor, bilar, djur, ljud. Totalt kaos och alldeles underbart. Kossor på stranden och sopor mitt i gatan. Färger och dofter. Strömavbrott flera gånger per dygn och provisoriska lösningar. Morgondiset. Den visslande fågeln. Barnen i skolan som väckte oss med sina sånger. Värmen. Åh vad jag blir semestersjuk. Ge mig!

Kommentera

