Ordning och reda, bra slut på min freda’

IMG_0092_2

Alltså. I princip hela min arbetsdag igår ägnade jag åt att styra upp kring den patient som kom hem utan rapport från sjukan igår. Två timmars hembesök och flera timmars rodd på eftermiddagen med listor, ordinationslistor som inte stämmer överens, hämta ett läkemedel på ett apotek och resten på ett annat. Allt medan telefonen ringde och nya saker dök upp. Tack och lov fick jag fin hjälp från snälla kollegor med en del av grejerna. Vid 18 på kvällen var både Erik och jag klara med dagens arbete (jag skulle egentligen ha gått hem halv tre, men  hey.. vem har ett liv?). Där hade man ju kunnat tänka sig att avsluta arbetsdagen, men speedad som jag var, och sjukt less på röran på kontoret (dels allt gammalt som legat och skrotat, och den röra som uppstod efter att vi haft hantverkare där på torsdagen) började jag röja och Erik hakade på. Jag är så glad för det, för det kommer kännas så sjukt mycket mer inspirerande att komma till jobbet på måndag. Plus, vi hinner aldrig få det gjort dagtid. Det var en väl investerad städ- och röjartimme och jag gick hem glad och nöjd och kunde verkligen koppla av.

Ni kanske kommer ihåg att jag bytte till den här arbetsplatsen i januari 2013? Efter min första arbetsdag skrev jag det här inlägget där jag lovade att visa upp mitt nya kontor när jag kommit i ordning. Jag trodde väl inte att det skulle dröja närmare två år.. Kolla på bilden! Man ser ytan på skrivbordet, och vi har hyllor på väggen! Massa förvaringsyta. Jag tror på riktigt att om miljön runt omkring är i ordning så blir det mindre kaos i skallen. Håller tummarna för att det stämmer!

Kommentera

