Allt är grått

IMG_0091_2

Ja det går ju inte att undvika att prata om det gråa täcke som omsvept oss under hela november månad. Ett  lock av grått. Inge en gnutta solljus. Jag börjar på riktigt betvivla att solen kommer visa sig igen, någonsin. Måste komma ihåg att ta mina D-vitaminer. Idag var jag på gymet och tröttade ut bröstrygg och armar. Kändes som att det tog i ryggen på ett sätt jag inte känt tidigare. Jag hoppas att jag hittat lite kontakt med mina små muskler där bak. Träningsväskan har stått och möglat på jobbet hela veckan. Jag har faktiskt inte orkat gå till gymet efter mina långa dagar (10-12 timmars arbetsdag flera gånger) men idag passade jag på och det känns verkligen bra! Jag gillar nya gymet, mest det mitt i stan men det vid stationen funkar bra det med. Jag matchade både väder och omklädningsrum med mina gråa träningskläder. De rosa skorna lyste upp något i alla fall!

2 reaktioner på ”Allt är grått

  1. Det är något väldigt speciellt med allt det där gråa, som bara verkar finnas i Sverige. När jag flyttade hem till Sverige efter flera år utomlands kunde jag inte minnas att jag haft problem med det men ungefär så här års min första höst vaknade jag en morgon och visste att det var antingen en enkelbiljett till Asien eller en knallgrön hall. Jag köpte färg (den var gräslig i ordets alla bemärkelser) på vägen till jobbet och målade om samma dag.

    • Haha, ja det är kanske det som gäller – en färgchock! ☺️Hoppas det där molnlagret skingras snart så färgerna i naturen kommer fram igen. Hoppas du får en fin lördagkväll!

Kommentera

