Träningsveckan

IMG_8212

Det är väl knappast någon som har missat att jag gick ut hårt i måndags med benpasset från hell. Ända till igår, fredag (!), har jag haft kännbar träningsvärk i lår och rumpa. Tisdag och onsdag var inte roliga på något sätt annat än för dem som såg mig försöka gå i trappor, eller förresten gå över huvud taget. Har aldrig varit med om något liknande!

Jag borde ha gjort det på onsdagen, men på torsdagen gick jag i alla fall till gymet för att få igång lite cirkulation i musklerna. Jag stod ut fem jobbiga minuter på lättaste motståndet på crosstrainern innan benen sa ifrån. Sen blev det arm- och ryggträning resten av passet. Kul att se musklerna jobba där i speglarna. På det följde en mer bekväm träningsvärk. En sån där som man kan njuta av och känna att det tog på rätt ställe. Saknade lite träningsvärk i ryggen, svårt att få kontakt med musklerna. Det kommer väl hoppas jag!

Idag blev det ett förmiddagspass med fokus på ben, rygg och armar. Avslutade passet med en gymselfie och försökte se naturlig ut. Det här (ovan) blev mitt bästa foto. Jag har då ingen modellkarriär att se fram emot, men det gör mig alls ingenting faktiskt. Det känns kul att vara igång med träningen igen!

Kommentera

