Nerbäddad

IMG_8155.JPGOm en har två munsår OCH en vagel i ögat – då är det okej att tycka lite synd om sig själv va? Idag känner jag mig som ett stök. I tillägg till ovanstående har jag ådragit mig en grym träningsvärk i nacke/axlar efter gårdagens pass på gymet (jag vill ju att det ska ta mellan skulderbladen, teknikfel?) och känner mig lite ruggig. Iskall om tårna, huvaligen! Jag tog en panodil och bäddade ner mig i sängen med spikmattan och vetekudden. Ska snart ta mig upp och laga lite middag till mig och hjärtat som snart kommer hem.

Alltså det är så sjukt mycket på jobbet nu igen. Ett företag stänger ner all sin hemtjänst i Uppsala nu till jul så vi får så många nya brukare och personal. Det gör att det blir rörigt rent allmänt. 15 nya börjar jobba imorgon och idag har kollegan och jag delegerat dem. Inte optimalt, men vad ska man göra? Tack vare det rök min lediga måndag men jag hoppas kunna vara ledig på fredag istället. Övertiden börjar växa på sig igen efter en tämligen lugn höst för min del..

Kommentera

