Sisterhood of the World Bloggers Award

IMG_0070_2

Tack Sanna (Sannas bokhylla) för nomineringen! Sanna skriver om böcker, böcker och böcker. Recensioner och reflektioner blandat med finurliga och roliga inlägg som till exempel det här. Sisterhood of the World Bloggers Award är ett slags kedjebrev där man nominerar bloggar man läser och ber den som nominerats svara på några frågor. Den nominerade får sedan nominera vidare, och så rullar det på. Sanna efterfrågade fler bilder på katter i bloggen och jag är ju inte den som är den så här kommer en bild på Chaplin när han är sitt allra sötaste jag.

Sanna ställde följande frågor till mig:

Hur kom det sig att du började blogga?
Min blogg har funnits i sex år ganska precis och jag kommer faktiskt inte ihåg vad det var som fick mig att börja blogga. Troligen blev jag inspirerad av andra bloggar och fick för mig att starta en egen. Jag tänkte nog också (och tänker fortfarande) att det är roligt främst för mig själv att gå tillbaka och minnas lite av vad som hänt och vad jag har sysslat med. Om någon annan är intresserad och vill läsa är det bara kul!
Var det självklart vad du skulle blogga om eller växte det fram gradvis?
När jag började blogga hade jag en idé om att min blogg skulle handla om min väg från nästintill konstant smärta i kroppen till att förhoppningsvis må bättre. Min väg har varit lite krokig kan man väl säga. Jag har börjat träna, varit peppad, tappat peppen och kommit av mig. Mellan mina inlägg om det här med träningen och kroppen har det smugit sig in inlägg om allt möjligt annat. Våra katter, den lilla kolonistugan, allmänna funderingar, vad som händer i livet. Nu handlar bloggen om allt möjligt, men det som ändå hängt med hela vägen är det här med hur jag försöker komma tillrätta med min värk. Vi får väl se om jag lyckas någon gång!
Hur många andra bloggar följer du själv, mellan tummen och pekfingret?
Det är nog ett tiotal som jag läser dagligen, och ungefär lika många till som jag kikar in på någon gång ibland. Mitt största problem just nu är att jag har en känsla av att ha glömt bort en massa trevliga bloggar som jag läste förr, men jag kan inte komma på vilka. Tips mottages tacksamt!
Berättar du för folk IRL att du bloggar? Alltså, puffar du för bloggen även utanför internet?
Nej inte utanför internet. Tycker det känns skämmigt på något vis. Inte är det väl så intressant att läsa vad jag sysslar med om dagarna? Nä jag håller tyst och kan nästan bli lite besvärad när någon tar upp det IRL. Typ ”men du har ju en blogg” inför en massa folk och så förväntar de sig att det ska vara något utöver det vanliga. Det händer däremot att jag postar vissa inlägg på Facebook och jag har en länk till min blogg i min profil på Instagram (@kauda om någon är nyfiken). Men IRL är jag lite för blygsam.
Om du skulle vara en fiktiv litterär karaktär, vem skulle du då vara?
Svåraste frågan! Jag frågade min sambo i hopp om tips men där blev det tvärstopp. Jag trodde jag kunde lita på honom.. Jag får nog säga Nicke Nyfiken. Nyfiken i en strut, det är jag.
Så var det det här med nomineringarna. Jag följer nästan uteslutande stora bloggar med massa tusentals läsare, och jag tror tyvärr att de inte tar sig tid att svara på mina frågor. Men jag kan tipsa om mina favoriter just nu:
Förut följde jag några mindre bloggar (främst trädgårdsinriktade)och några som mina vänner skrev, men nästintill alla har lämnat bloggandet och övergått helt till Instagram. Lite tråkigt kan jag tycka för jag saknar texterna även om det såklart är kul att titta på deras bilder också. För ett år sedan hade jag haft ett gäng att nominera.
2 reaktioner på ”Sisterhood of the World Bloggers Award

  1. Oj, har det gått sex år? Fantastiskt ju. Och tack för kattbilden, han är ju för rolig! Ska katter verkligen sitta så där?

Kommentera

