Torsdagsfunderingar..

IMG_6510

Okej, jag ska börja träna igen. Men frågan är vart jag ska ta vägen? Mitt årskort på Friskis gick ut härom veckan och jag är inte så sugen på ett nytt årskort i nuläget då det känns onödigt om jag skulle komma av mig snabbt igen. Problemet på Friskis är att halvårskort kan man bara köpa med start 1/1 och 1/7 om man vill kunna utnyttja hela halvåret. Köper jag ett nu (med två månader kvar till 1/1) får jag alltså betala fullt pris men får bara träna i två månader. Då är alternativet att köpa två månadskort vilket känns onödigt dyrt. Så jag har börjat leta efter alternativ. Ett ställe att träna på i väntan på januari, eller kanske till och med ett ställe att byta till? Jag har kollat på olika alternativ och antingen är det betydligt dyrare än Friskis eller så ligger de lite tokigt till för mig. Jag behöver ha gymet på vägen mellan jobbet och hemma, eller nära hemma. Jag är bekväm, så är det. Är det inte smidigt att ta sig dit så är det lätt att det prioriteras bort. Så hittade jag Fitness24Seven med två anläggningar mitt i stan. En vid Påvel Snickares gränd (ett stenkast från stora torget) och en på Bangårdsgatan (alldeles vid stationen). Smidigt både på väg från jobbet och 10 minuters cykelväg från hemma. 199 kr/månad och med två månaders uppsägningstid. Öppet dygnet runt. Jag lär inte vara där mitt i natten, nej.. Men i princip skulle jag kunna teckna ett medlemskap och säga upp det nästan på en gång, och gå till Friskis i januari om jag inte trivs. Men så undrar jag, är det något att ha? Är det någon som har erfarenhet?

2 reaktioner på ”Torsdagsfunderingar..

  1. Den bästa träningen är ju den som blir av så kör på bara. Det känns ju inte som en jättestor risk med 200 spänn i månaden och två måanders uppsägningstid. När man skall komma igång med träningen är det viktigaste att a) börja! och b) skapa en rutin.

Kommentera

