Wildlife

IMG_8079

Igår var vi ute på äventyr. Tillsammans med ett gäng från jobbet som Klas spelar innebandy med på onsdagarna tog vi vårt pick och pack och gav oss iväg på en promenad till Vedyxaskogen några kilometer hemifrån.  Där väntade korv- och marshmallowsgrillning i beckmörkret. Mysigt! Jag tycker att korvbröd är ungefär det tråkigaste man kan tänka sig. Torrt, går sönder väldigt lätt och smakar absolut ingenting. Tycker ni som jag kan jag verkligen rekommendera surdegskorvbröd. Segt och gott, tusen gånger bättre än den gamla trötta varianten. Vi körde på ICAs variant. Det finns säkert flera olika.

IMG_8086

Men nu skulle det ju inte handla om korvbröd även om det inte var helt fel i sammanhanget. På vägen ut i skogen fick vi svara på frågor i en tipspromenad. Jag lyckade skrapa ihop 6 rätt av 10 möjliga vilket jag var nöjd med med tanke på att frågorna handlade saker som Smålands landskapsblomma, antal landskap i Sverige och nån hockeyspelare jag aldrig hört talas om. Magkänsla är bra grejer. Pinsamt nog svarade jag fel på vilket ljus som är högst upp i trafiken; grönt, gult eller rött. Vet ni? Vavava? Slant lite med tankarna..eller magkänslan.

Det blev en supertrevlig kväll! När vi grillat klart och var nöjda med skogsluft och mörker gick vi hem till ett par och käkade paj och drack lite vin. Vi var inte hemma förrän halv två-snåret efter en mycket blöt cykeltur hem. Men det gjorde inget att det spöregnade, vi hade ju regnkläder.

IMG_8087

Lite spöklikt. Jag är glad att jag hade sällskap. Säger bara det..

Kommentera

