Flytta påre unge!


sc0003349603
Haha, jag skrattar ihjäl mig åt den här bilden. Kolla damen bakom mig, hon ser ut att vilja grabba tag i mig och slänga mig av vägen. Tur morsan höll mig i handen så jag inte försvann! Vi sprang Maja Gräddnosloppet många år på raken, mamma och jag. Jag tyckte alltid att det var roligt och spännande. Ofta (kanske alla gånger?) var moster Gunnel och kusin Sofia med också. Ett år fick jag och Sofia springa ensamma. Det föregicks av mycket planering kring hur vi skulle göra för att inte tappa bort varandra. Vi löste det och kom i mål välbehållna sida vid sida.

sc0003349602

Ja det här med att springa alltså. Jag har aldrig varit uthållig, men jag var snabb på 60 meter i mellan- och högstadiet! Kort och intensivt funkade bra. Det är väl också det enda jag varit någorlunda bra på i idrottssammanhang, haha. Har alltid önskat att jag kunde springa långt (åtminstone 5 kilometer) och känna mig snabb och vältränad, men har aldrig kommit dit. I ärlighetens namn har jag väl aldrig riktigt försökt förrän nu på senare år. Tycker att jag borde ha förutsättningarna med en liten och lätt kropp, men ändå är benen så tunga. Jag tror det handlar om att jag ger upp för fort. Vill kunna på en gång och tröttnar snabbt. Lite för dåligt psyke.

En grej jag tycker är så sjukt frustrerande är folk som inte har rört på sig på år och dar och går ut och klämmer fem kilometer eller en mil i bra tempo. Hur?! Jag skulle på riktigt inte kunna pressa så långt ens om jag var jagad av vargar. Nu på sistone kan jag nog i och för sig skylla ganska mycket på mitt dåliga järn- och blodförråd i kroppen att det inte går framåt. Vet inte hur länge det varit så.

 P1160070

Jag har fortfarande en dröm om det här med löpningen. Att kunna pressa på och känna att kroppen svarar. Hur svårt kan det vara? Med lite bättre järndepåer kanske det går bättre, Vi får se om några veckor..

Kommentera

