Snart dags att sova

IMG_8039

Sitter i soffan med en skål yoghurt med nötter och mandlar och njuter av att ryggen känns bättre idag än igår. Så himla skönt, det uppskattas verkligen! Idag har varit en bra dag. Vaknade halv sju som vanligt men lyckades somna om till nio trots att en hungrig sjukilosChaplin promenerade fram och tillbaka över min mage. Frukost och nyhetsmorgon och slappade i soffan. God lunch bestående av resterna av jordärtskocksoppan igår och varma mackor med trattisar som vi fick av Jerk och Julia. Mums! Sen drog vi till Mio och IKEA. Shoppade tavelramar en masse till vår blivande tavelvägg, en spegel, ett par soffkuddöverdrag och värmeljus. Drog en vals med dammsugaren, lagade middag, tog en dusch och nu sitter jag alltså här. Känner mig redo för en ny vecka, ingen söndagsångest. Imorgon ska jag hämta ut mina järninjektioner på apoteket. Jag ska få järn intravenöst nämligen. Tål inte järntabletterna för fem öre (totalkass mage) och behöver höja mina värden en del fortfarande. Blodvärdet (Hb) har stigit till 99 och serumjärn till 4. Alltid något men inte tillräckligt bra. Väntar med spänning på min bloddoping. Ska bli intressant att se om jag känner någon skillnad!

Kommentera

