Utegym!

IMG_7924

Vi har fått ett utegym vid kollo! Ja nu var det ju ett tag sedan, men ändå. Det är i anslutning till cirkuslekplatsen i Fålhagen. Jag har sneglat på det lite på håll flera gånger men igår var jag där och klämde och provade och jag tror att det kan vara bra! Det blir ju träning med den egna kroppsvikten och det tror jag kan vara bra. Är man klen som jag så blir det ju ganska utmanande trots alls. Ska nog gå dit och köra ett pass någon dag. Tänkte att jag kanske kan dra med mig några vänner så känns det lite mer bekvämt. Vänner, ett utegym och ett hopprep. Det blir bra. Sen såg jag i en blogg nyligen där de använde gungor i stabilitetsträning. Kolla här vad smart (scrolla ner bland bilderna). Det måste jag prova!

Det känns bra att jag börjar bli sugen på att träna igen. Har saknat den känslan. Till veckan ska jag gå och lämna blodprover igen för att se om mitt blodvärde gått upp något av alla järntabletter jag stoppat i mig. Min mage kajkar dock ihop av dem (blir värre än vanligt alltså) så jag vill inte ta dem längre. Ska fråga om det går att få något intravenöst istället. Sen ska jag göra en koloskopi längre fram för att utreda ev inflammation i tarmen. Hua. Lite blandade känslor för det. Bra att veta vad magbesvären beror på, men jag vill ändå inte för jag vill inte att något ska vara fel. Nåja, nu ska jag dra fram min kettle bell som jag fick i födelsedagspresent och se om jag kan trolla fram lite träningsvärk!

Kommentera

