Höstrusk

P1030359

Brr..vilket busväder vi fick idag! Regnet från igår kväll dröjde sig kvar i morse och det smattrade mysigt mot rutan när jag gick upp vid halv sju. Den där mysighetskänslan avtog något när jag såg hur det vräkte ner. Tack och lov hade jag bilen idag då jag skulle till naprapat Niki efter lunch. Jag var egentligen ledig idag men gick in och jobbade fem timmar för att få undan lite administration. Hann dock inte så långt som jag hade hoppats så jag håller tummarna för lite luckor för sånt jobb framöver. Hos Niki fick jag  laserbehandling och lite knak i bröstryggen. Pratade också lite om specifik ryggträning (planer för nästa PT-pass) innan jag åkte hem till Uppsala igen. Yarvis är inte en så stadig bil så jag fick vara på hugget med händerna på ratten när det kom kraftiga sidovindar på E4:an. Otäckt när det kränger till!

Möttes av måttligt imponerade katter när jag kom hem vid 14-snåret. Malva och Mynta sträckte till slut på sig och kom och hälsade, och Kisse tog också en sväng för att se vem det var som kom hem. Chaplin var inte hungrig nog för att orka bry sig och snusade glatt vidare där på filten på soffan. Nu har Malva i alla fall parkerat i mitt knä som en liten spinnande värmekudde. Mysigt.

Bilden är från gårdagens middag när vi åt kronärtskocka till förrätt. Vackra färger. 

Kommentera

