Hej jag heter Rulle, skumrulle

IMG_7835

Eftersom mitt blodvärde är så galet lågt har jag bestämt mig för att inte pressa på med träning i början av behandlingen. Inte för att jag kört särskilt hårt på sistone (några enstaka pass har det varit under de senaste två månaderna), men jag tänker ändå ge kroppen tid att vila och absorbera järn. Framförallt tänker jag att konditionsträningen får vila lite. Hoppas att det är en bra strategi, någon som vet?  När jag känner att det är dags tänker jag börja träna igen. Till dess satsar jag på att försöka öka rörligheten både i ryggen men även i övriga kroppen. Naprapat Niki tyckte jag blivit väldigt stel i ryggen så nu ska jag försöka jobba på att få den lite mjukare om det går. Till min hjälp har jag en s.k. foam roller och en helt vanlig vägg. Hittade bra övningar här som jag kört i två dagar nu.

IMG_7829

Kommentera

