Slut som artist

IMG_7784

Dagens PT-pass var nog faktiskt något av det jobbigaste jag varit med om. Fattar inte hur det kunde vara SÅ jobbigt! Vi började med en serie rörlighetsövningar, typ yoga, och det kom ju som en skänk från ovan. Jag har tänkt att jag verkligen skulle vilja ha lite såna övningar och nu fick jag det. Garvade mig igenom serien för  jag är så sjukt orörlig. Tror ändå det gick liiite bättre andra vändan vi körde. Sen blev det lite axelträning och kettlebell swing kombinerat med löpning på band. Det var här det ballade ur. Fifan vad jobbigt. 16 kettlebell swing, 800 meter löpning (jag ville kliva av efter en tredjedel), 16 kettlebell swing, 400 meter löpning och en vända till följt av 200 meter löpning. Den sista vändan blev i 5,10-tempo vilket kändes bra men asjobbigt. Har nog aldrig sprungit så fort. Jag brukar ju snitta på 7.30 när jag är ute och lufsar, haha. Flåsade och flämtade och trodde hjärtat skulle hoppa ur kroppen. Men ingen vila här inte! Nu skulle jag hoppa indianhopp upp på en bänk (hallå spänsten!) och sedan burpees i 40×20 sekunder. Ja men alltså..döden hade varit en befrielse. Skämt åsido, galet jobbigt och galet kul. Blev faktiskt lättad när han sa att jag inte borde köra på 2-3 dagar efter det här passet. Yoga/rörligheten var dock okej. Nu har jag ätit lunch och vill mest bara sova middag. Ikväll ska jag jobba, sen är det fredag och så äntligen helg. Obs, en renoveringsfri helg.

Bilden är från efter min joggingtur i måndags. Idag var jag ytterligare några nyanser rödare. Ni hade trott jag var en tomat på riktigt om jag la upp en från idag. Tomater ja, det har vi massor av på kollo. Så goda! 

Kommentera

