En ledig dag och ett soffexperiment

IMG_7779Igår var jag ledig från jobbet och unnade mig en riktigt lugn och skön dag. Jag hade egentligen tänkt städa badrummet och damma av det sista efter renoveringen (det tar ju några omgångar innan allt slipdamm är borta), men jag la ner de planerna. Istället plockade jag fram min virkning som jag inte ägnat en minut sedan semestervecka nummer tre och det var riktigt mysigt att sitta i soffan med tända ljus och en kopp te.

IMG_7781

Mitt i allt kom jag att tänka på min farmor som jag är alltför dålig på att höra av mig till (som ”tur” är så tror jag inte att hon minns att det var längesedan jag ringde). Kände att jag saknade henne och skrev ett litet kort som jag la på lådan på kvällen. Ett kort är bra, det kan man läsa om och om igen. Ett telefonsamtal är lättare att glömma. Min farmor, jag måste nog åka och hälsa på snart.

Så blev det sen eftermiddag och jag blev lite träningssugen. Laddade på mig träningskläderna och skuttade glatt ut. Brände några mil i löparspåret. Nåja..att jag gick ut för att jogga en stund är väl närmare sanningen. Det gick ganska bra. Gps:en verkar ha fått fnatt för enligt Runkeeper sprang jag första kilometern på 4,nånting. Det gjorde jag inte, kan jag tala om. Fattar inte att det ska vara så helvetiskt jobbigt. Tror jag mesar för mycket. För klent psyke. Avslutade med några små tabataintervaller i två omgångar. Obs, inte två hela omgångar. Nej nu tar vi det lilla lugna. Ska dock tuffa till mig till nästa gång.

IMG_7787

Jag var faktiskt riktigt duktig en gång till frampå kvällningen. Jag tvättade överdraget till soffdynorna i maskin, fast man inte får. Det är kemtvätt på dem egentligen, men eftersom vi aldrig någonsin kommer att få tummen ur vagnen och åka iväg med dem (plus att det är skitdyrt) så drog vi en chansning på handtvättprogrammet. Och vet ni, de höll! Nu kan vi göra det flera gånger och pajar överdragen så har vi en back up-plan på en soffa med ett på riktigt tvättbart överdrag så småningom. Men till dess får det här funka fint.

Kommentera

