Det är så nära nu

IMG_7734.JPG Nu är det bara några ynka timmar kvar på den här renoveringen!

Fula ord och uttryck just nu:
Spackel
”Det blir bubblor” (vid målning)
Slipdamm
”Vi måste nog köpa en till burk med färg”

Och de vackra dito:
”Taket är klart”
”Det ser snyggt ut”
Färdig
Sista strykningen
”Vi har golvlister”

Jag skämtade om att jag blivit spackelberoende och hade hittat en ny vägg att spackla för att minska min separationsångest. Nån där uppe tog det på fullt allvar och har tålmodigt sett till att det blir bubblor och gropar i mina nymålade väggar. Börjar undra om jag nånsin blir klar. Klas har till och med hotat att skicka mig på spackelavvänjning efter det här äventyret. Jag hävdar med en dåres envishet att jag kan sluta när jag vill.

Jo tjena.

Kommentera

