Kvällsjogg

20140729-223328-81208760.jpgMed undantag för ett kort pass nån gång i juni när jag fick magknip och gick hem har jag inte sprungit utomhus sedan I’m a runner-loppet i maj, och förutom det endast ett par pass på löpband på gymet. Katastrof. Ikväll slog det i alla fall slint och jag stack ut strax efter 21. Medan Klas vattnade på kollo joggade jag ett par kilometer, asjobbigt, i kvällsvärmen. Man måste ju börja nånstans när man kommit av sig alldeles och idag var den kvällen. Sen mötte jag upp Klas i stugan, rensade lite i en rabatt och så joggade jag tillbaka med honom som väldigt långsamt cyklande coach. Vilken bra grej! Så fort jag saktade ner och gick kom piskan, och tävlingsmänniska som jag är kan jag inte låta bli att pressa mig när någon tittar. Undrar hur jag ska muta honom att haka på igen?

Kommentera

