Äntligen sommar

P1010868

Vilken fantastisk dag vi har haft i stugan idag! Solen, värmen, ledigheten..och ett nytt virkprojekt. Jag cyklade ner på stan efter att vi ätit stugfrukost och löst förra veckans melodikryss för att köpa garn. Sen har jag virkat hela dagen. Fast jag har inte kommit så långt för jag har gjort fel så många gånger och fått repa upp. Den sista svängen var bara ren dumhet, för jag blev övermodig och tyckte att jag inte behövde beskrivningen längre. Nu har jag i alla fall fått kläm på hur det ska göras, och jag tror det blir fint. Ni ska få se när jag kommit en liten bit på väg.

IMG_7613

Här är förresten mitt senaste virkprojekt som är klart sånär som på några trådar som ska fästas. Undrar i mitt stilla sinne när jag kommer ta mig för det.. En regnig dag kanske!

Kommentera

