Nyponbuskar, nyponbuskar. Hela vägen nyponbuskar ser jag när jag blundar, och nånstans där så blev jag den jag är nu

IMG_0069_2

Från att inte ha sett honom på många, många år till att pricka in två gånger inom loppet av ett år – kul! Ikväll spelar Winnerbäck tillsammans med Weeping Willows på KAP i Uppsala. Vi ska dit! Spotify spelar gamla och nya låtar och jag försöker bestämma mig för vilken jag tycker är bäst. Söndermarken som texten i rubriken är hämtad från ligger bra till. Den textraden som blivit så känd i och med Jan Gradvalls bok som kom ut i år. Har inte läst den och vet knappt vad det är för en bok, men märkte att texten dök upp här och var plötsligt. Elden är också en favorit, kopplar ihop den väldigt starkt med London. Lyssnade på den skivan mycket då. Får alltid en minnesbild av hur jag går ut ur lägenheten med låten dånande i öronen från min mp3-spelare på väg till jobbet. Och så klart låtarna från Kom och Solen i ögonen som speglar gymnasietiden så starkt. Nä jag kan inte välja just nu. Ska fundera lite mer på det. Helt klart är i alla fall att jag har många minnen kopplade till hans musik. Första gången jag såg honom var på Grand någon gång runt 1998. Vi var väl ett femtiotal i publiken och Lasse stod på scenen och såg förvånad ut  över att vi dykt upp. Kul att ha följt honom länge. Nu ska jag göra mig iordning så vi inte blir sena!

Bilden är från Hultsfred 1999, en Lasse i långt rött hår. När var det han klippte av det? Och vilka är era favoritlåtar? 

Kommentera

