Midsommar eller julafton?

IMG_7500

Läste i UNT igår att det var samma temperatur på julafton som igår på midsommarafton. Tror ni att det stämmer? Det gällde nog förvisso morgontemperaturen och det verkar ju inte helt omöjligt. Vi slapp i alla fall se tomten på tomten och tur var väl det. Jag vill ha sommar nu när semestern nästan är här! Flaggan hissades, men vi glömde hala den så den hänger där än och fladdrar…oups.

P1170566

En midsommarselfie med mössan på! Ni som följer mig på instagram (@kauda) fick se bilden. Det är faktiskt lite sjukt med mössa i juni.

IMG_7497

Midsommarafton firades traditionsenligt på Flora-Linnéa med midsommarstång, dans kring sagda stång (premiär för mig!) och fikaförsäljning. Alltså vet ni hur jobbigt det är att skutta runt i en ring och sjunga samtidigt? Nä jag tänkte väl det. Den mest ansträngande dansen av dem alla  (Små grodorna) fick vi dessutom dra en repris på för att någons hitresta vänner från England hade missat den första svängen. Sen dök Daniel och Jessica upp. Daniel tillhör också traditionen på midsommar. Han har varit med varje år hittills. Eftersom jag inte vet om de vill vara med på bild slänger jag bara ut en bild på lilla fröken hund som också ville fira midsommar, sötaste.

P1170587

IMG_7503Det blev en jättetrevlig eftermiddag och kväll! Vi åt oavbrutet, sju rätter blev det allt som allt, spelade spel och hade himla kul. Trots att det var kallt gick det ganska bra att sitta ute ända till halv tio. Då bröt jag ihop och tvingade in hundar och gäster i stugan. Klas stackarn fick klättra upp på vinden och hämta kupévärmaren som jag brassade upp på högsta effekt. Sakta började livet återvända. Vid 23 cyklade vi hemåt. Har nog aldrig varit så glad över att vi bor så nära för fisatan så kallt det var. Det tog mig evigheter att somna (kan inte somna när fötterna är kalla, och det hjälpte inte med raggsockor och värmekudde) så i morse när klockan ringde 05.40 för att jag skulle åka till jobbet var jag mer död än levande. Tack och lov kunde jag sova middag när jag kom hem. Nu är det bara ett pass kvar till semestern…

Kommentera

