Ett besök på gymet

IMG_7488

Lite suddiga men ändå ganska glada var Chaplin och jag när jag kom hem efter gymet i tisdags. Chaplin för att han ääääntligen skulle få mat och jag för att jag ääääntligen kört ett träningspass igen. Det märks att semestrarna har dragit igång för det var riktigt lugnt och skönt på gymet, precis så som jag gillar det. Startade med löpband och tänkte köra 5 minuter men blev inte trött och brände av tio plus tre minuter istället och det gick så himla bra. Jag som inte tränat alls på något sätt sedan I´m a runner-loppet trodde att jag inte skulle orka en minut ens men det fanns visst kvar lite kondition i kroppen ändå. Högre tempo än vanligt blev det också (som snabbast 6 min/km). Sen ben- och rumpträning innan jag cyklade hem igen. Älskar min höftlyftsövning som jag fick av PT Niki sist jag var där. Tar ordentligt. Nu gjorde jag den lite fel i tisdags, men det gjorde ingenting för vaderna fick sig en oväntad omgång i och med att jag jobbade på tå istället för på hälarna. Och rumpa och baksida lår fick sin beskärda del av övningen ändå kan jag intyga! Jag fick lite ont i ländryggen av att springa, annars hade jag nog kört en sväng efter styrketräningen också, men med tanke på träningsvärken två dagar senare var det kanske klokt att jag lät bli.. Samtidigt som jag har jordens träningsvärk har jag dessutom börjat med svagare värktabletter så jag känner mig lite spak just nu men jag ska ge det några dagar och se hur det utvecklas.

En reaktion på ”Ett besök på gymet

Kommentera

