Alltså, stormen

IMG_7466

Hej, har ni saknat mig? Jag har haft total bloggtorka ett tag, inte haft inspirationen att sätta pränt på vad som händer. Inte för att det har hänt så mycket egentligen. Längtar mest bara efter semester just nu. Om en vecka är det dags, tack så mycket för det! Semester ja. Får mig osökt att tänka på väder. Är det möjligt att bli totalt sänkt av väder? Jag skrev ju här om veckan om hur jag ogillar blåst. Idag ogillar jag det ännu mer. Vi var till stugan för att styra upp några grejer inför synen imorgon. Häcken måste vara klippt, och det ska se snyggt ut rent allmänt. Jag höll på riktigt på att frysa ihjäl. Herregud vad det blåste från alla håll och kanter, och kylan var inte att leka med kan jag säga. Det är fjortonde juni och jag gick runt i tre tröjor och mössa, i solen. Det är ju inte klokt. Sen kom ryggvärken och jag blev toktrött. Bara att åka hem och försöka bli varm under en filt och en katt. Kände mig på riktigt sjuk. Den känslan hänger förresten fortfarande kvar, fast inte lika intensivt. Nu ska jag i alla fall ta mig i kragen och trotsa vindarna för andra gången idag. Det blir en promenad till mamma för att mata hennes kisse och sen tänker jag mig pannkaksmiddag och eventuellt några avsnitt av Orange is the New black. Jag är ensam hemma. Klas spelar med bandet i Stockholm ikväll. Han får kolla ikapp samma antal avsnitt imorgon när jag äter middag med mina tjejer.

Kommentera

