Stockholm marathon 2014

P1170280

Att vara supporter på Stockholm marathon är ingen dans på rosor ska jag säga. Ojoj, det ska rännas hit och dit och däremellan ska det shoppas. Jag hittade ingen bröllopsklänning men däremot en jacka, välbehövt! Jag stod tillsammans med svärfar och sambo vid Kungsträdgården och sen vid Tegelbacken både varv ett och två. Sen ilade jag till Stadion och spanade in målgången också! Jag är så grymt imponerad av alla som springer, jag förstår inte hur ni gör det! Klas kom i mål på sin bästa marathontid hittills, 4 timmar och 16 minuter. Woho! I vimlet lyckades jag också skymta min träningsidol Lofsan och hennes syster, en stins, en tiger, en kanin, tre bananer och en dalmatiner.  Här kommer lite bilder!

P1170284

Eliten susar förbi Kungsträdgården i ett väldigt tempo! Sen blev det  alldeles stilla i några minuter innan resten kom farandes.

P1170298

Random personer vid Tegelbacken, varv två tror jag.

P1170313

Också varv två, men inte en random person utan Klas i sina snabba gula skor. 5 kilometer kvar, heja heja!

Det är faktiskt helt galet hur långt loppet är.

Kommentera

