En ganska värdelös söndag

Han sprang marathon igår och jag tittade på. Vem har behövt bli ompysslad idag? Jo, jag! Vaknade och kände mig skum på ögonen. Lite suddig på något vis men tänkte att det var för att jag var nyvaken. Ganska snart började det flimra i ögonvrån och jag började ana oråd. Har haft ett riktigt migränanfall en gång för ungefär åtta år sedan och det började precis så. Så kom huvudvärken och illamåendet, men det var inte alls så illa som det hade kunnat bli. Lyckades ta mig upp för att peta i mig lite frukost, och sen har jag legat på den förbaskade soffan hela dagen med persinnerna nerdragna för att stänga ute solen. Som ett kolli. Vi skulle ju vara i stugis idag. Jag fick stanna hemma med min huvudvärk. Är fortfarande sent på kvällen inte helt okej men jag hoppas att jag kan jobba imorgon. Det var en tråkig söndag måste jag säga.

Kommentera

