Rather windy today..

IMG_7374

Jag blir på riktigt arg när det blåser. Har alltid blivit. Undrar var det är för störning som ligger till grund för det? Hur som helst valde jag att stanna hemma från stugan idag på grund av blåsten. Inte nog med att det blåser orkanvindar, det är kallt också. Nej idag trivs jag bättre inomhus med en kopp kaffe och en glad katt i knät. Passar på att njuta av lugnet som den här bonuslediga dagen ger. Imorgon ska jag jobba igen och sen blir det helg.

Jag lider av en sjuhelsikes ryggvärk förresten. Vet inte om det är på grund av löpningen men det dök upp i söndags kväll. Det blev ju en del lopp i förra veckan vilket jag inte är van vid, plus ett himla kul men väldigt ansträngande PT-pass vilket jag inte heller är van vid. ”Vad i hela friden håller du på med?” sa kroppen och slog bakut. Nåja, det går över och jag tänker fortsätta träna så kroppen får nog rätta in sig i leden och vänja sig helt enkelt. Skulle ha kört ett PT-pass igår, men då jag haft ont i halsen i några dagar bokade jag av det. Dock verkar det inte vilja bryta ut någon förkylning att tala om. Bara det där envisa svidandet i halsen. Undrar när det tänker sluta?

På lördag är det Stockholm Marathon och han den där sambon jag har ska springa tillsammans med tjugotusen andra vettvillingar. Fyrtiotvåtusen meter. Fyrtiotvå kilometer. Fyra komma två mil. Det kan inte vara annat än galenskap. Själv tänker jag ägna mig åt supporterskap längs banan, i kombination med shopping. Om en månad ska vi på bröllop, och då är det klänning som gäller.

Ja det var lite saxat ur livet denna vecka. Kaffet är urdrucket och katten landade till slut bredvid mig i soffan. Nu har jag att välja mellan att virka klart min lila/grå filt eller att spackla här och var. Jag börjar med filten tror jag.

Kommentera

