I´m a runner-loppet

IMG_7358

Andra loppet på en vecka, rekord! I söndags sprang Klas och jag (och ungefär 90 andra) I´m a runner-loppet. Det var jättekul, och riktigt bra arrangerat. Kan verkligen rekommendera andra att vara med! Vi började med uppvärmning innan vi stack iväg längs Fyrisån. Jag blev omsprungen av de flesta efter ungefär 50 meter och såg deras ryggar försvinna i fjärran. Någon låg jämsides med mig och några efter. Fine. Precis enligt mina beräkningar. Inte stressa iväg och banga ihop. Bara fortsätta framåt. Det var så himla varmt!! Allt gick bra och fram till den fjärde kilometern höll jag en betydligt bättre snittfart än under Blodomloppet. Sen gick det uppåt, uppåt och uppåt. Och sen brant nerför efter det. Jag fick gå. Gick nästan en hel kilometer. Sen var det bara sluttampen kvar. Den sista kilometern. Det blev många korta gångpauser. Höll på att bryta ihop när jag insåg att vi skulle RUNT Svandammen och inte förbi, haha. Fick en liten energikick och orkade spurta den sista biten in i mål. Tiden? 38,44 (snitt 7,44/km) mot 40,07 (snitt 8,01/km) i Blodomloppet. Jag är jättenöjd, särskilt med tanke på att jag faktiskt gick nästan en kilometer. High five på den! Tyvärr är ju backen kvar i nästa lopp, men kanske att jag kan springa lite snabbare innan den jäkeln.. Och det bästa av allt – jag kom INTE sist i mål. Jag kom näst, näst, näst, näst, näst, näst, näst, näst sist.

Kommentera

