Jag är ledsen

P1170237

Jag är ledsen när jag tänker på resultatet i valet till Europaparlamentet igår. Jag är ledsen att så många i Sverige och övriga Europa stödjer främlingsfientliga partier. Att de väljer att lägga sin värdefulla, värdefulla röst på partier och personer som vill öka avstånden mellan människor. Som vill splittra och göra världen till en kallare och råare plats. Som tycker att kärlek ska se ut på ett visst sätt och som säger att du är mindre värd än jag.  Som har enkla lösningar på fruktansvärt komplexa frågor. Alla har rätt till sin åsikt och alla har rätt att rösta på det parti eller den person de anser är det bästa valet. Jag är bara så ledsen över hur mycket rädsla och okunskap det finns i världen. För jag tror att det är vad det handlar om. Jag tror inte att människor är elaka och onda. Jag gillar olika. Jag vet att så jäkla många gillar olika. Och det är så viktigt att vi visar det.

Kommentera

