Woho, jag kom på 4395:e plats!

IMG_7337

Vilken jäkla seger! Haha.. Gårdagens Blodomlopp, shit vad kul det var ändå. Jag är riktigt glad att jag anmälde mig även fast det kändes som ren idioti under dagen. Träningsvärken efter PT-passet i måndags var något av det värsta jag upplevt och att köra 5 kilometer på det när jag inte är van var kanske inte den bästa planen. Men, det gick bra och även om benen kändes tunga kom jag i mål på beräknad tid 40,07 minuter vilket är helt ok för att vara jag. Snitt på 8,01 min/km Det finns gott om utvecklingspotential, det gillar jag!

Första kilometrarna gick bra, men det var ju lätt uppförsbacke nästan hela vägen. Psykiskt utmanande. Vända på loppet? Sen kom vätskekontrollen och gud vad gott det var med några munnar vatten! Vätskekontrollen följdes av en lång backe nedför och jag kände mig oövervinnelig. Tills backen var slut. Sen blev det jobbigt igen men jag kämpade på. Jag önskar att jag kunde skylla min (i ärlighetens namn inte särskilt bra) sluttid på att det var trångt i spåret, men jag tyckte inte det var så farligt faktiskt. Vid fyra kilometer fick jag lite extra energi av några söta barn som high five:ade passerande löpare och så var det strax dags för sluttampen. Jag laddade med gång innan jag kom in på Studenternas. Precis innan jag skulle in genom grindarna fick jag Happy med Pharrell Williams i öronen. Perfekt med en gladlåt till spurten!

Hällde mi mig ett glas saft innan jag gick för att käka medhavd picnic tillsammans med Klas och hans kollegor. Skulle även gå och hänga med kollegorna på min förra arbetsplats som jag träffade, men drabbades av HAS (heavy ass syndrome) och fastnade på min plätt.

Min Blodomloppetkarriär går i alla fall spikrakt uppåt:

2012: Anmäld men hade så ont i ljumsken att jag fick avstå. Kunde inte ens komma på picnicen efteråt för jag skulle varken ha kunnat ta mig ner till, eller upp från gräset.

2013: Anmäld för att gå 5 km, även detta på grund av ovan nämnda ljumske. Lackade ur efter nån kilometer och sprang på ren vilja kanske halva loppet.

2014: Anmäld för att jogga 5 km, och joggade i mål. Tjoho!

På söndag är det I´m a runner-loppet. Vad har jag gett mig in på? Betydigt backigare, och betydligt färre deltagare. Antagligen är alla tokvältränade också. Men som sagt, att komma sist är också en bedrift och the only way is up! Ni kommer väl på söndag och gör mig sällskap? Anmäl här. 

Kommentera

