Ja men alltså..KUL!

20140519-140345.jpgHar kommit hem efter PT-passet, ätit lunch, druckit en kopp kaffe och surfat runt lite. Jösses vad trött jag blev nu! La mig på soffan och det finns en risk att jag somnar med en Malva på magen..

Det var galet kul (och jobbigt, say no more..) och jag är så glad att jag gjorde det! Började med 1 km jogg på löpband följt av överkroppsträning med kettle bell, 1 km jogg, träning för rumpa och ben och sen 1 km jogg igen. Ökade hastigheten mot slutet för att komma ”i mål” nån gång. Jobbighetsfaktor hög. Sen dags för bålstyrka. Jag skulle hänga med armarna i en stång i taket, och dra upp en balansboll upp mot magen med benen. Are you kidding me? Jag vågade efter lite om och men HÄNGA i stången. Först knakade det i hela ryggen och armarna lossnade, så jag hoppade ner. Och fick kotkompression i bröstryggen. Herregud, jag har inte hängt sådär sedan i mellanstadiet när man snurrade runt stänger på rasten. Sen hängde jag en gång till, tappade armarna och hoppade ner. Den sista gången tror jag PT Niki gav upp. ”Ok, häng bara i 10 sekunder så är det bra så.” Då fick jag feeling och körde tio knäuppdrag mot magen. Nä, här ska inte bara hängas..

20140519-140243.jpgJäklar i min lilla kartong vad kul det var. Nästa vecka kör vi igen. Nu väntar jag på träningsvärk. Och det här med att varva kondition och styrka, bra grej! Det ska jag testa på gymet nästa gång.

Kommentera

