I trafiken

IMG_2052

I trafiken tänker jag inte alltid så snälla saker om mina medtrafikanter. Folk gör så dumma saker. Typ går rakt ut i gatan utan att se sig för. Eller som igår när en cyklist kom farande på trottoaren (fel nr 1), och sedan körde rakt ut över gatan utan att blinka (fel nr 2). I hemlighet önskar jag att det vore straffritt att låta bli att bromsa ”Oj jag råkade visst köra på dig, men så går det ju när man inte tittar. Det var ju tråkigt”, vinka lite och köra vidare. Men så kan man ju inte göra, så jag tvärbromsar och svär i tysthet.

Vi behöver mer Barnens trafikklubb och Anita och Televinken. Borde vara obligatoriskt för alla, även ovetande vuxna. Idag fick fotgängare och cyklister sig en känga. Jag har mycket att säga om bilister också ska ni veta, men det tar vi en annan gång. Till dess, lyssna och lär:

Kommentera

