Kontrast


IMG_7058

IMG_7061

Mitt aktivitetsprogram på lediga dagen är tämligen varierat. Först har jag rivit tapet och spacklat. Mycket spackel går det åt, men tänk vad fint det ska bli sen. Jag har brottats med gammalt halvtorrt spackel till igår när jag köpte nytt. Det var som att kleta chokladmousse på väggarna. Tusan vad mysigt det var att jobba med. Nu väntar jag på att det ska torka, och Malva ligger förnöjt i mitt knä…

IMG_7065

…för hon har sett att matte har fått ett stort paket med garn i brevlådan. Matte har dessutom gjort sig en kopp kaffe i den rosa muminmuggen. Det betyder att matte kommer att sitta still ett tag i soffan och virka på den där lila filten som Malva tänker lägga beslag på när den är klar. Oh sweet, tänker Malva.

Kommentera

