Godmorgon tisdag

IMG_0062

Klockan har nyss slagit nio och jag har reda hunnit få besök. Det var dags att göra någon ventilationskontroll så in klev två trevliga karlar som väsnades lite, gav mig renoveringstips och städade lite halvdant efter sin framfart. Hellre halvdant är inte alls 😉 Jag känner mig alltid lite obekväm när jag är hemma och det kommer folk som ska fixa saker. Nu satt jag mitt i frukosten till exempel. Ska jag fortsätta mumsa på min frukost? Ska jag vara social och småprata lite? Ska jag bjuda på kaffe? Det var tur att vi hörde ett mystiskt ljud i väggarna någon  timma innan de dök upp, för annars hade vi nog inte kommit på att de skulle komma och då hade risken varit stor att jag legat till sängs när de ringde på. Det hade ju varit en upplevelse för alla.

Idag har jag inga måsten alls. Kompledig, så himla skönt. Och igår var jag ledig enligt schema, så jag fick fyra dagar på raken vilket var precis vad jag behövde. Jag märker att jag varit stressad ett tag för min envisa lightförkylning hänger fortfarande kvar. Först två veckors småont i halsen, sen ett par tre veckors rethosta, munsår på hakan, munsår i näsan och så i söndags munsår på själva munnen. Och nu lätt ont i halsen igen. Nu tycker jag att det räcker.. Som sagt, inga måsten idag bara viljen. Jag drar nog en sväng med spackelspaden, virkar lite och klappar en katterna. Om jag hittar dem De har varit försvunna sedan ventilationsmännen var här.

 

Kommentera

