Dra åt skogen, kors i taket o.s.v.

IMG_6965

Idag inträffade något väldigt sällsynt. Jag drog på mig träningskläderna…och åkte inte till gymet. Nej istället laddade jag ett riktigt nybörjarsoffpotatisjagharvärldenssämstakondis-pass i Runkeeper och gav mig ut på äventyr med min rethosta och mina snabba skor. Klädd i alla färger jag kunde hitta och ett rött ansikte skrämde jag nog slag på en och annan pensionär och sömnig föräldraledig som strosade fridfullt i vårsolen. Holy smokes. Det gick rätt okej ändå. Kände direkt av baksidan av höger lår och vänster ljumske som jag så ivrigt tränat bort med mina sjukgymnastikövningar men det är väl inte hela världen. Det ska ju funka att vara aktiv också, så jag kör vidare och hoppas att det vänder igen! Jag hostade inte en enda gång och hade inte dött av lite längre joggintervaller. Det var inte konditionen som satte stopp. Summa summarum, jag är nöjd.

Kommentera

