Inspirationen, hallå?

IMG_0059

De senaste veckorna vill jag helst stoppa undan och glömma. Det har varit så sjukt mycket på jobbet. Mycket övertid (vissa dagar upp emot tre timmar) och den ständiga känslan av att inte hinna med och aldrig någonsin få ordning på allt som blivit liggande. Frustrationen är stor. Det är slitsamt. Och så kommer en dag när det rullar på och saker hinns med och så känns allt mycket bättre. Jag gillar ju mina kollegor, vi är ett bra team. Det är tiden som är så jäkla knapp. Tänker att det kanske vore bra att läsa någon rolig kurs nån dag i veckan för att få lite inspiration, men jag vet inte inom vad riktigt. Man blir inte direkt social av att ha häcken full hela dagarna. Flera kvällar har jag kommit hem, lagt mig på soffan och somnat för att sedan vakna, äta middag och gå och lägga mig. Det surrar i skallen. Jag vet inte om det är värt det. Och den där ständiga känslan av att något har glömts bort. Och så träningen som det gått alldeles på tok med. Jag gör mina övningar från sjukgymnasten varje dag med några få undantag, men på gymet har jag inte satt min fot på en månad. Jag har inte orkat helt enkelt. Inte varit inspirerad. Nu när jag märker att mina övningar ger resultat, och solen skiner ute känner jag att det finns en gnista inspiration där någonstans. Jag vill ju, och det är ju roligt. Och ibland ska man bara göra och inte känna efter så mycket. Plötsligt kanske det händer. Jag tror det.

Kommentera

