Vårigt grönt

IMG_6699

IMG_6697

Till slut blev jag i alla fall klar med filten som först skulle bli en grön/grön mormorsrutefilt, men som jag sedan glömde bort i flera år och tappade intresset för. Någon gång under 2013 bestämde jag mig för att göra om och göra rätt, repade upp rutorna och gjorde nya blommiga maybellerutor. Beskrivning finns här. Till skillnad från mormorsrutorna är det lite variation i virkningen vilket jag var tacksam för efter min enorma stugfilt som blev klar i somras. Ännu mer variation blir det såklart om man väljer att jobba med flera färger vilket jag kanske provar på framöver. Antal färdiga filtar under det senaste året: tre. Rekord.

Undrar vad jag ska sätta virknålen i nu? 

Kommentera

