Fläcktyfus

IMG_5060

Alltså jag är ju bara för trög. Ända sedan i somras har jag haft mystiska fläckar på mina bilder fotade med kameran på baksidan av min iPhone (alltså den man använder när man fotar vanligt). Ser ni där, på väggen till vänster om gardinen? Tänkte inte så mycket på det från början då det endast var någon enstaka fläck. Trodde väl att det skulle gå över. Sen har jag stört mig på det mer och mer. Borde gå och lämna in den. Inte blivit av. Nu när jag äntligen tog mig i kragen och gick dit är det för sent. För jävla sent. För det första året med telefonen har gått i oktober, och därmed är garantin gone with the wind. ”..och då ligger bevisansvaret på konsumenten.” Jag kan ju inte bli arg på någon annan än mig själv. Mitt hopp står nu till att jag kan bevisa att fläckarna finns på bilder som tagits inom det första året. Jag har ju såna bilder, men hur bevisar jag datum? Kan man se det någonstans? Det skulle nämligen eventuellt kunna fungera då enligt killen på Tele2-affären. Eventuellt.

IMG_0056Nu när jag fotar ser det ut såhär. De förökar sig.  Ja alltså, jag fotade en stolsits. Inte det mest upphetsande motivet kanske, utan mest för att det ska synas så bra som möjligt. Fläckar både uppe och nere till vänster. Jag hoppas att det går att ordna på något vis för jag fotar ju så himla mycket och är inte jättetänd på att köpa en ny telefon just nu.

Är det någon mer som haft problem med fläckar? 

Kommentera

