Om att inte känna efter för mycket

IMG_5255

Oj vad skönt det var att komma hem till soffan idag! Efter en dag som gått i hundra knyck gick jag till gymet fast jag inte orkade. Jag hade huvudvärk och magknip och  var på halvkasst humör. Knäppt kanske, men jag hade garanterat inte blivit gladare av att åka raka vägen hem. Ta mig tusan att jag känner mig bättre efteråt! Huvudvärken och magknipet är betydligt mildare och åskmolnet ovanför huvudknoppen är  ersatt av ett ljusgrått ludd. Typ så. På gymet gick det väl helt okej men jag fick anpassa mig efter hur jag mådde och tog det lugnare än vanligt.

Något liknande hände i måndags. Min kropp är lite knäpp. Utan förvarning fick jag tokont i vänster sida över revbenen. Jag känner igen smärtan sedan tidigare, det blir som ett slags ryggskott. ”Ajaj ”tänkte jag och övervägde att skippa träningen Sen tänkte jag att ”det ska jag inte alls göra.” Så jag gick dit, gjorde det jag skulle (något anpassat för rygghuggets skull) och kände mig bättre efteråt. Och jag är övertygad om att det blivit sämre om jag följt min första impuls och tagit sjuan till Salabacke. Det jag vill ha sagt är att det är inte så farligt att testa om det funkar, fast man känner sig lite på svaj. Det värsta som kan hända är att det inte håller, och att man får bryta och åka hem. I bästa fall mår man bättre efteråt. Dock skulle jag aldrig pusha mig själv om jag kände mig sjuk. Det är en helt annan sak.

Förut var jag pigg på att hitta ursäkter att åka hem till soffan fast jag hade träningsväskan med mig till jobbet. Det gjorde nog lite för ont där, eller jag var nog lite för trött. Nu är jag mer benägen att följa min plan och jag tror att det är bra för det mesta. Åtminstone funkar det för mig!

Kommentera

