Träningsvärk, konstant?

IMG_0036

Förut tyckte jag att träningsvärken lugnade sig i takt med att jag tränade, men nu går jag runt och har ont mest hela tiden. Vad tusan.. Jag skulle ju få mindre ont av att träna. Så kom jag på att det antagligen är för att jag kör hårdare nu än förut. Men det där är ju svårt. Ska jag mesa emellanåt eller gå runt med ömmande muskler? ”No pain, no gain” eller vad brukar man säga? Äh inte vet jag. Nu ska jag i alla fall vila imorgon också och köra ett pass på torsdag.

Det var i alla fall väldigt skönt med massage igår kväll så jag har bokat en ny redan på lördag. Tänkte köra lite tätt nu till att börja med så att musklerna lär sig att slappna av. Sämre kan man ju ha det!

Kommentera

