Ungefär fyra kilometer, igen

IMG_0034_2

Veckans andra pass i joggingskorna brände jag av igår efter jobbet. Jag kände för att köra kortare intervaller och tänkte i min lilla hjärna att ”då borde jag kunna springa jättefort när jag väl springer”. Lite snabbare gick det väl i intervallerna men det var marginellt faktiskt. Antagligen är det väl så att jag bara måste nöta för att lära mig springa, men jag vill springa fort nu. Äh, det löser sig så småningom. Jag räknade gravt fel på hur lång tid passet skulle ta. Nån gång efter 18 minuter tänkte jag att ”det var sista intervallen”. Det fick jag tänka i nästan 12 minuter. Rätt jobbig felräkning. Vet inte hur jag tänkte där. Hur som helst höll jag ut och sprang alla och hela intervallerna och det är väl ändå något att vara nöjd med! Landade på 3,9 kilometer när det var klart.

Idag har jag lidit av träningsvärk. Dels på grund av gårdagen men mest efter passet på gymet i onsdags. Ajaj..

Kommentera

