Nyårslöften

P1020960

Avger ni nyårslöften? Jag brukar ha någon tanke om något jag vill förändra (för det handlar väl oftast om att förändra något i sitt liv?) men oftast blir det inte så mycket av det. Jag minns några nyårslöften. Ett var på mellanstadiet när jag lovade att inte äta godis på ett helt år. Jag höll ut till påsk. Ett annat år lovade jag att jag skulle byta jobb under året. Det var 2011 och jag började på ett nytt jobb i  mitten av augusti, helt enligt planen. Sen har jag ju tänkt många gånger att jag ska börja träna. Det har det ju inte blivit så mycket av. I år tänker jag bara lova mig själv att fortsätta träna. Jag tror det kommer gå vägen, för har jag hållit igång i åtta månader ska jag väl kunna fortsätta också! Ser det inte så mycket som ett nyårslöfte utan mer som ett livslöfte.

Det känns smått overkligt att det här året tar slut imorgon. Så fort det har gått! Inte ett särkilt händelserikt år för min del. De största händelserna var att jag började på en ny arbetsplats i januari och att jag kom i gång med träningen. Så nöjd att det blev av, och stolt att jag inte lagt av. Jag tycker om nyårsafton, har alltid gjort, även fast förväntningarna oftast är lite uppskruvande. Imorgon är vi bjudna till en av Klas kollegor och Klas kompis pluggkompis. Hängde ni med där? De bor ihop alltså. Vi bidrar med en efterrättsdrink till den gemensamma middagen. Ska bli väldigt trevligt, och roligt att fira med några jag knappt känner!

Sen inser jag att vi måste fota lite mer på våra nyårsfiranden, för den senaste bilden jag kunde hitta var tagen på nyårsafton 2010… 

Kommentera

