Det var ju skönt efteråt

IMG_6344

Innan lunch på juldagen (i regnet, nota bene)  gav jag mig ut på en joggingtur. Jag kände mig lite extra duktig just för att det regnade. Det var skitjobbigt. Jag har inte joggat utomhus på ungefär en månad, men har kämpat lite på löpbandet på gymet. Tycks inte ha hjälpt så mycket. Hur som helst så ökade jag på mina joggintervaller till två minuter  mot tidigare en och en halv minut, men behöll gångintervallen på 45 sekunder. Det blev helt okej tider i alla fall och lite kul att min snabbaste intervall var den näst sista när jag var jättetrött, men jag minns att jag tänkte att jag skulle öka lite så det lyckades jag tydligen med! Det var skönt när det var över. För övrigt är det en väldigt bra vinter ur joggingsynpunkt, men jag är lite besviken att jag inte kan åka skidor som jag hade planerat.

Kommentera

