Efterlängtad helg

IMG_6258

Veckan som gick var intensiv och påfrestande. Massor att göra på jobbet, kurs  i Stockholm och yrsel mest hela tiden. Jag har haft ont här och var och har varit så hlmla, himla trött. Kände mig lite som jag gjorde innan jag sjukskrev mig från naprapatutbildningen. Utmattad. Jag tror att kombinationen yrsel och stress inte direkt var ”a match made in heaven”. Hoppas att det vänder med lite vila och lugn nu under jul och nyår. Jag tror det. Tre gånger den här veckan har jag tagit med träningsväskan på morgonen. Tre dagar har den fått följa med hem igen, oanvänd. Fast jag mår så bra av träningen har den fått stå tillbaka. I måndags var jag bara för yr, i onsdags kände jag att det bästa jag kunde ge mig själv var en kväll i tystnad på soffan och igår ville jag verkligen träna men så blev det två och en halv timmes övertid på jobbet och jag höll på att dö av hunger när jag väl kom därifrån. Idag har jag mått mycket bättre. Klippning, en julklappsrunda på stan och knappt någon yrsel alls. Håll tummarna att det vänder nu!

Efter min sjukskrivning för åtta år sedan är jag mer sårbar när det kommer till stress och blir lättare trött, men jag är också mycket mer uppmärksam och mån om att inte hamna där igen. Jag känner mig inte på långa vägar lika dålig nu som då men jag ser små tendenser och drar lite lätt i handbromsen. Och skulle sömnen börja strula tar jag time out direkt. Att kunna sova är det viktigaste.

Kommentera

