Yesterday

IMG_6253

Sedan i somras är jag kvalitetssamordnare på jobbet och igår fick jag gå kurs för att lära mig vad jag sysslar med 🙂 Jag hanterar våra avvikelser på enheten (tillsammans med mina kollegor), håller i och sammankallar till kvalitetsmöten och ansvarar för att avvikelserna rapporteras till kvalitetsavdelningen. I stora drag. Det var som vanligt ovant att sitta still och lyssna en hel dag och jag hade lämnat vettet hemma och inte ens fått med mig en penna så jag kunde anteckna. Tur jag hade en snäll och pennförsedd bänkgranne från Götlaborg. Vi var 25-30 kvalitetssamordnare från hela landet och jag tror alla Attendos verksamhetsområden var representerade. Äldreomsorg, LSS och individ och familj. Jag hittade två kompisar som jobbar inom samma verksamhet som jag fast i Lund och Stockholm och det var intressant att se hur olika det är på olika enheter ändå, och i olika kommuner. Sammanfattningsvis en bra dag, men jag känner att jag skulle behöva mycket mer tid för att kunna göra jobbet så bra som jag vill. Kvalitet och förbättring är kul!

Som tur var så fanns det en kaffemaskin att hämta styrka ur när tröttheten tog över. I och för sig hjälper inte kaffe mig särskilt bra när jag är trött men det ger något att göra och det vaknar man ju lite av om inte annat! Kaffemaskinsmjölk är ett lite skrämmande intressant påfund. Jag som jobbat i reception och ansvarat för påfyllningen av arbetsplatsens kaffemaskiner vet nämligen att det enda som står på pulverpåsen är ”WHITE”. Jag trodde att det skulle vara något slags mjölkpulver. Undrar vad det är. Nej förresten, jag vill kanske inte veta.

Kommentera

