Gungeligung

IMGP1210

Hur lång tid är det normalt att vara ur balans efter en båtresa egentligen? I helgen tog vi färjan till Tallinn tillsammans med Jerk och Julia (mer om det i ett annat inlägg). Att det gungar på färjan förstår jag och att det gungar när man kommit i land kan jag köpa, men att det fortfarande gungar två och ett halvt dygn senare har jag faktiskt svårt att greppa. Mitt balanssinne måste ha fått spel. Sitter jag still går det ganska bra (då är jag mest trött) men när jag går gungar det så jag känner mig som om jag vore på lyset. Till saken hör att det var en väldigt svajig båttur hem. Har aldrig varit med om liknande. I hytterna ligger man ju  med huvudet mot väggen utåt havet (eller med fötterna) och när det gungade som mest var det nära att man gled i sängen. Lite otäckt faktiskt. Förutom att jag mådde lite illa låg jag och funderade på vad jag skulle klä på mig om vi skulle behöva evakuera. Lätt att sova då..

Men som sagt, hur länge ska denna yrsel pågå? Och hur får man stopp på den? Jag känner mig som ett stök och vill helst sova. Tur det är helg snart..

Kommentera

