De senaste dagarnas träning

IMG_4918Haha, ja tråkigaste bilden men jag hittade ingen bättre.. Men det var ett riktigt roligt pass på gymet idag i alla fall. Värmde upp på löpbandet med 5+5+3 minuters löpning. Kul att jag inte höll på att avlida i slutet av respektive set! Snabbaste intervall var den på tre minuter där jag körde i 6.00-tempo första minuten, 5.30 den andra och sedan 6.00 igen i den tredje.. Sen blev det styrketräning. Axeln funkar ganska bra, men vissa övningar är fortfarande körda t.ex. armhävningar och dips medan utåtrotation i cable cross och chins går fint. (Nu är frågan om jag ska försöka klämma in ett sista (?) naprapatbesök för axeln eller om jag ska hoppas att det sista ger med sig av sig själv? Jag tror det blir svårt att få till nämligen.. Kanske ska lita på att kroppen löser det själv?) Jag fick galet skön kontakt med magmusklerna idag vilket jag inte brukar få så nu hoppas jag på träningsvärk i morgon. Rygg tränade jag först i den där ställningen där man sätter fast fötterna och böjer sig framår, men fick inte riktigt den känsla jag ville. Kom på att jag fått en ryggresningsövning på boll och den kändes grymt bra i ryggen. Så himla glad att jag inte gav efter för min första impuls att åka hem direkt efter min övertidstimme på jobbet!

Så en snabb resumé av de senaste två passen bara för att det är kul att minnas. I fredags var dagen efter att jag varit på senaste naprapatbehandlingen för axeln. På torsdagen kändes det riktigt bra men på fredagseftermiddagen smög sig nackspärren på och jag hade även väldigt ont i ryggen. Släpade mig ändå envist till gymet och körde ett halvdant pass. Sen ont hela kvällen och träningsmotivationen var inte direkt på topp. Kände mig ganska sänkt faktiskt. Men så kändes det bättre på lördagen och jag fick lite träningssug och åkte dit en sväng på eftermiddagen. Vilken skillnad mot dagen innan!

 

Kommentera

