Nu du axeln…del två

Tejpen var inte tillräcklig den här gången. Axeln har fortsatt göra ont och idag tog jag till det tunga artilleriet: naprapat Niki. Det är ingen skada i axeln kunde han konstatera, vilket känns skönt. Men det var faktiskt det enda som var skönt. Jag fick nålar i en massa muskler kring axeln, i syfte att lätta upp triggerpunkter vad jag förstod. Jag hoppas att det inte satt någon ny kund utanför dörren för då lär hen ha lyft på röven och gått därifrån i ren skräck, så som jag lät. Satan i gatan vad ont det gjorde, men det går ändå ganska bra att andas igenom smärtan har jag märkt. Nu känns axeln alldeles tung och slö, och något i uppror. Jag har fått i uppgift att gå till gymet imorgon och träna axeln, så det är bara att lyda. På torsdag är det dags för behandling igen. Jag vet inte om jag vill. Det är mycket roligare att gå dit och köra PT-pass! IMG_6137

Längtar efter att kunna träna fullt ut igen! Snart, förhoppningsvis…

Kommentera

