Nu du axeln..

IMG_6125Nu är axeln tejpad, visserligen lite provisoriskt för det är inte gjort med rätt tejp (men på torsdag ska vi fixa!) och det känns redan lite bättre tycker jag. Tanken är att axeln ska hamna lite i ett annat läge så att den muskel som är retad ska bli lite mindre retad. Fick samma behandling i våras när samma axel höll på att balla ur alldeles och det funkade utmärkt. Efter en veckas tejpning var jag besvärsfri. Tills nu då..

IMG_6127Jag fick också ett gummiband att träna med. Tre gånger om dagen lyder ordinationen från kollegan sjukgymnasten. Min farhåga är att Chaplin kommer tycka att gummibandet är smaskens att tugga på så jag får hålla det på avstånd från honom.

IMG_6129Träna, träna.. Återkommer med utvärdering av behandlingen. I morgon ska jag gå till gymet och träna underkropp för nu när jag skolkat från gymet p.g.a. axeln kom ryggskottet tillbaka. Det. Går. Inte. Att. Fuska. Med. Träningen. På. Gymet. Note to self.

Kommentera

