Alltså gamlingar <3

IMG_6106Jag måste bara få berätta om igår när jag jobbade. För första gången på väldigt länge fick jag en hemläxa och nu har jag slutfört uppdraget. Jag var på ett boende för ett tillsynsbesök. Medan jag pratade med den berörde fick vi sällskap av en annan boende. Hen frågade mig om jag hade vitt papper hemma och jag svarade att jo det har jag. ”När du kommer hem ska du lägga din hand på pappret, och så ska du rita så här, runt..” sa hen och drog sitt finger längs min hands konturer. ”Sen ritar du fem centimeter ner på handleden, och så andra handen och sen fötterna. Och så skriver du ditt namn” Jag frågade om anledningen till att jag skulle göra detta. ”Sch..” sa hen och satte pekfingret framför munnen. ”Berätta ingenting på julafton.”

Och nej, jag lovar att inte säga något på julafton. Alltså gamlingar, de är ju för rara ♥ Man får höra det mesta. Det kan vara knasigt, roligt, klokt och fascinerande. Som här om dagen när en brukare berättade om sitt liv för mig. Jag hade kunnat stanna och  lyssna hur länge som helst, och blev verkligen fängslad av berättelsen. Det är såna här saker som gör mig riktigt glad. Tänk vad mycket man får ta del av ändå.

Kommentera

