Jag sprang i måndags!

IMG_5851Ryggskottets återkomst visade sig (peppar, peppar…) vara en kortvarig historia. I måndags kände jag inte av det längre och snörde glatt på mig skorna för ett pass efter middag på O´Connors med pappa. Det gick riktigt bra! En sak är konstig. Jag som är så mörkrädd tycker knappt det är läskigt alls att lubba omkring i mörkret med hög musik i öronen. Otippat. Jag tror det är för att jag slipper höra alla läskiga ljud. Hur som helst, så himla glad att det gick bra att springa! Eller jogga. Jag vet aldrig vad jag ska säga. Tycker att det känns mer naturligt att säga ”jag ska ut och springa”, men att springa låter mycket snabbare än det jag sysslar med så att säga att jag ska jogga känns mer sanningsenligt.

IMG_6085Min axel är fortfarande ur funktion så till den grad att jag inte törs träna med den på gymet. Nu när ryggen känns ok  igen skulle jag i och för sig kunna gå dit och köra icke axelinvolverande övningar men det är ju så trist att behöva anpassa sig efter en krämpa.. Tänkte be sjukgymnasten på jobbet att tejpa axeln (det funkade utmärkt i våras) men det har inte blivit av. På fredag ska jag gå till gymet i alla fall och visa vart skåpet ska stå. Det funkade ju för att skrämma bort ryggskottet.

IMG_6090Idag hade jag stora planer på en dejt med joggingskorna och passopp för nu kommer bortförklaringarna! Först var jag för hungrig och höll på att gå under av svält. Sen när jag ätit höll jag på att frysa ihjäl. Inte så sugen på att gå ut i kylan då. När jag tinat upp under en filt och en Malva var jag vrålhungrig igen och lagade middag. Sen var jag för nyäten. Och nu ids jag faktiskt inte. Men imorgon börjar jag inte jobba förrän  sjutton så det är väl tusan om jag inte ska ta mig ut innan dess i dagsljuset. Så får det bli. Att springa i dagsljus känns som en ovanlig lyx nu på vintern. Det känns som att jag är i en liten svacka med träningen nu med  tanke på de senaste veckornas rygg- och axelproblem, men jag hoppas att jag snart ska vara botad och på banan igen. Motivationen är i alla fall på topp! Det är så roligt!

2 reaktioner på ”Jag sprang i måndags!

  1. När jag läste ”på banan igen” kom jag att tänka på baaaaaaanan, som de säger i Norge. Eller var de danskar…? Minns int. Jan-Olav, hette han så?

    🙂

Kommentera

