Shaky utan shake

IMG_5943Igår bad jag ryggskottet ta sig i brasan och gick till gymet. Jag körde ett pass utan alltför mycket bål involverad. Och inga hastiga vridningar och böjningar för att inte ryggen skulle gå i strejk alldeles. Squats på bosu, utfall med knäuppdrag på bosu, stakmaskin, chics och utåtrotation i cable cross gick däremot alldeles utmärkt. Det var lite svajigt i bosuövningarna men det var lagom utmaning för min arma ländrygg. Och jag kände mig faktiskt ganska stark trots allt när jag gick därifrån. Och så mycket gladare än dagen innan när ryggvärken tog över alldeles. Lycka, det funkade att träna!

IMG_5942Apropå gym. Jag fick tipset av PT Niki att dricka en aminosyreshake under mina gympass. Min förbränning verkar vara dunderhög (jättejobbigt för jag kan ju inte äta HELA tiden) och jag vill ju inte bryta ner utan istället bygga upp. Faktum är att jag känner mig starkare passet igenom sedan jag började med shaken och det finns lite energi kvar när jag tränat klart. Förut kunde jag känna mig rätt shaky, men med min shake slipper jag det! Sen försöker jag få i mig ordentligt med mellanmål under eftermiddagen innan jag ska träna och något litet, oftast en banan, precis innan passet. Sen mellanmål när jag kommer hem, middag, och tre fyra mellanmål innan sängdags. Jag vet. Jag är hungrig jämt.

Nu ser jag fram emot morgondagens pass fast ryggen fortfarande är halvt ur funktion. Sen är det helg och en natt på Krusenbergs herrgård väntar. Afternoon tea, middag och frullebuffé – ah, jag längtar!

Kommentera

